Aria de acoperire a serviciilor juridice prestate de Moţec Ştefan – Cabinet de avocat pentru clienţii săi, respectiv a consultaţiilor juridice şi a reprezentării în faţa instanţelor de judecată, a executorilor judecătoreşti, a altor instituţii publice locale sau centrale, precum şi a partenerilor comerciali, este una naţională. În acest sens, puteţi vedea o hartă interactivă a României unde sunt evidenţiate localităţile în care am prestat în mod efectiv şi direct servicii juridice pentru clienţii noştri.

+40 356 179 038

office@avocatmotec.ro

ARHIVA ELECTRONICĂ → www.aegrm-timis.ro

Mergi la prima pagină.

MOȚEC ȘTEFAN

CABINET DE AVOCAT

societate profesională de avocatură

"Ca semn al aprecierii serviciilor, cu acordul d-voastră, vă informăm că vom recomanda şi în viitor serviciile juridice prestate de către cabinetul d-voastră de avocatură partenerilor noştri din Slovacia care vor decide să desfăşoare activităţi comerciale în România."

Traduceri autorizate și profesionale (cehă/română)

Copyright © 2007 - Moțec Ștefan - Cabinet de avocat. Toate drepturile rezervate. Termeni şi condiţii.

ACASĂ PREZENTAREA CABINETULUI SERVICII OFERITE REFERINȚE CLIENȚI CONTACT

Businessul, între valori și vicii (01 - BVV)

Articol din seria: ... responsabilitate socială, nu doar business


„Clientul nostru, stăpânul nostru” este un slogan bine cunoscut și reprezintă o regulă de aur pentru un business de succes, având conotații și efecte pozitive. Cu mici (sau mari?) excepții.

Una dintre excepțiile pe care o amintim astăzi este atunci când cerințele clientului intră în conflict cu valorile morale în care crezi, care te definesc, cu însăși conștiința (și responsabilitatea) ta. Astfel, se creează o tensiune între valoare morală, pe de o parte, și oportunitatea de câștig, pe de altă parte; între ceea ce ești, și ceea ce faci; între responsabilitate socială, bazată pe o valoare morală intrinsecă și „trendul” pieței, cerințele clientului, scopul afacerii – de a produce profit.

Astăzi ne vom opri la un exemplu de bază, simplu, dar care poate fi aplicat prin analogie la multe alte situații particulare, în care te afli și tu, în calitate de întreprinzător (producător, comerciant, distribuitor, intermediar, formator de opinie, creator de reclamă, site-uri etc., prestator de servicii – inclusiv servicii juridice ):

Exemplu practic:

Valoare morală:  

Cerința clientului:  

Tensiune la nivelul conștiinței:

  1. vând țigări, câștig bani, dar afectez sănătatea clientului (îmi încalc valoarea în care cred)
  2. nu vând țigări, nu-i afectez sănătatea clientului, dar nu câștig bani, îmi compromit businessul

Elemente circumstanțiale, care sunt de natură a stinge „vocea conștiinței”:

Ce faci?

Ipostaze posibile:

  1. pun interesele businessului pe primul loc, ignorând valoarea morală
  2. pun interesele businessului pe primul loc, justificând (sau ignorând) încălcarea valorii morale; „clientul oricum se îmbolnăvește, cumpărând de la alt comerciant; de ce să-mi afectez businessul și să nu-i vând eu?”
  3. dau prioritate valorii morale și, cu strângere de inimă, retrag de pe raft pachetele de țigări, nefiind însă pe deplin convins de impactul pozitiv al deciziei mele asupra comunității
  4. dau prioritate valorii morale, convins și împăcat, și nu doar că retrag țigările de pe raft, dar le înlocuiesc cu produse benefice pentru sănătate, investind inclusiv în promovare (nu reclamă înșelătoare), în așa fel încât să-l conștientizez (nu să-l manipulez) și pe client de propria-i înșelare (sau complacere) în care se află: pe de o parte, și el își dorește să fie sănătos (este o valoare pe care o acceptă), dar își justifică „plăcerea” sau „nevoia” de țigară, fiind de fapt robul propriului viciu, care este alimentat de comerciantul lipsit de verticalitate (care nu dă „glas” conștiinței), ambele părți întreținând astfel un cerc vicios (și la propriu, și la figurat)

Provocare:

  1. verifică-ți și definește-ți valorile morale, la nivelul conștiinței
  2. fă-ți un „audit” al businessului din perspectiva concordanței valorilor morale care te definesc și businessul pe care-l dezvolți
  3. dacă este cazul, ia măsuri de ajustare, contribuind într-un sens pozitiv la binele celui de lângă tine (chiar dacă nu schimbi lumea, te poți schimba pe tine și, poate, și pe cel de lângă tine)

Soluție:

Dacă ești unul dintre cei care acceptă provocările de mai sus și dorești să-ți ajustezi comportamentul de business, dând prioritate valorilor morale sănătoase în detrimentul trendului nesănătos al „pieței”, ieșind astfel din acest cerc vicios (la propriu și la figurat), poți apela la serviciile juridice, logistice și de strategie ale echipei cabinetului nostru de avocatură, pentru a te ajuta la implementarea  sau dezvoltarea unei arii adiacente businessului tău – responsabilitate socială sănătoasă –, accesând pachetul de servicii sub deviza: „Clientul nostru, responsabilitatea mea!”

Dezvoltă-ți un business responsabil! Noi te putem ajuta!

Motto biblic:

Deci cine ştie să facă bine şi nu face, săvârşeşte un păcat!” – Biblia, Sfântul Iacov (4:17)

În curând:

Următorul articol: Business-ul, între drepturi și discriminare (02 - BDD)


MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat

Moțec Ștefan - avocat titular

« Mergi înapoi la toate articolele.

Română

English

Čeština