Acoperire națională
Aria de acoperire a serviciilor juridice prestate de Moţec Ştefan – Cabinet de avocat pentru clienţii săi, respectiv a consultaţiilor juridice şi a reprezentării în faţa instanţelor de judecată, a executorilor judecătoreşti, a altor instituţii publice locale sau centrale, precum şi a partenerilor comerciali, este una naţională. În acest sens, puteţi vedea o hartă interactivă a României unde sunt evidenţiate localităţile în care am prestat în mod efectiv şi direct servicii juridice pentru clienţii noştri.
Contactează-
+40 356 179 038
Sau trimite un e-
"Ca semn al aprecierii serviciilor, cu acordul d-
"La activitatea acestui cabinet de avocatură apreciem în mod deosebit nivelul profesional, siguranţa, flexibilitatea, abordarea directă şi, de asemenea, comunicarea. Datorită acestor însuşiri acest cabinet de avocatură ne-
"Ne declarăm pe deplin mulţumiţi de colaborarea şi comunicarea cu Cabinetul de avocatură şi, de asemenea, dorim să amintim faptul că înţelegerea noastră din punct de vedere financiar a fost respectată fără alte costuri suplimentare."
"Serviciile prestate de dumneavoastră sunt de înaltă calitate şi, de asemenea, onorariile practicate sunt convenabile. Suntem cât se poate de multumiţi."
"Abordarea lor (a cabinetului) este întotdeauna una foarte profesională şi corectă. Apreciem faptul că abordează cazurile noastre direct şi îşi dau toată silinţa pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru nevoile noastre specifice."
"Fiind o societate comercială și având parteneri străini, trebuie să afirmăm că colaborare cu un asemenea cabinet de avocatură ne conferă încredere în dezvoltarea afacerilor în România. De departe, una din cele mai importante realizări a companiei noastre, datorată colaborării cu MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat, este faptul că până în acest moment nu am fost implicați în niciun litigiu, atât cu partenerii noștrii de afaceri sau angajați, cât și cu instituții publice sau terțe persoane."
"Colaborarea cu cabinetul de avocatură o evaluăm ca fiind una foarte corectă, acesta dând dovadă de standarde profesional ridicate, comunicare eficientă, dar şi de disponibilitatea de a satisface nevoile clientului, din aceste motive îl recomandăm tuturor celor care au în vedere înfiinţarea unei societăţi sau orice fel de afaceri în România."
"Serviciile juridice prestate includ: servicii juridice complete, gestionarea agendei juridice în 2006, 2007, 2008, 2009, 2010. (…) Conducerea societăţii apreciează această colaborare ca fiind una foarte pozitivă."
"În ceea ce priveşte soluţionarea problemelor, abordarea d-
"Având la bază o experienţă de mai mulţi ani cu cabinetul de avocatură Moţec Ştefan, putem să recomandăm călduros acest cabinet de avocatură societăţilor nou înfiinţate sau celor care desfăşoară deja o activitate comercială în România. (…) Serviciile prestate sunt la un nivel profesional ridicat, iar comunicarea între firma noastră şi cabinetul de avocatură se desfăşoară fără probleme, deşi societatea noastră are sediul în Oradea, iar cabinetul de avocatură în Timişoara."
Parteneri
Linkuri utile
Adresa cabinetului
Moțec Ștefan – Cabinet de avocat
Piața Victoriei, nr. 4, apt. 13,
300 006, Timișoara
Județul Timiș, România
Copyright © 2007 -
Recunoașterea reciprocă a sancțiunilor financiare la nivel european
Timișoara, 11.12.2017
În materie penală, la nivelul Uniunii Europene, printre altele funcționează un principiu important, și anume, cel al recunoașterii reciproce a sancțiunilor financiare. Însă, foarte puțini cunosc că acest principiu are în vedere inclusiv contravențiile rutiere și încălcarea anumitor reguli de trafic sau abateri de la reglementările privind orele de condus și perioadele de odihnă, precum și reglementările privind bunurile periculoase.
Sediul materiei îl găsim în Decizia-
Decizia-
Actul normativ are în vedere situația cetățeanului (inclusiv privește și persoana juridică), membru/resortisant al unui stat din UE, însă nerezident al statului unde a fost săvârșită abaterea. Conform art. 4 din Decizia-
Prin decizie se înțelege o sentință, încheiere, rezoluție, proces-
Mai pe înțelesul tuturor, dacă un cetățean român se află în concediu de odihnă, de exemplu în Grecia, timp în care săvârșește o faptă dintre cele reglementate de Decizia-
Practic, ori de câte ori vor traversa teritoriul unui stat membru al Uniunii Europene și vor comite încălcări la regulile de trafic, cetățenii români trebuie să cunoască că nu vor fi iertați de nerespectarea legilor statului membru. Dimpotrivă, la cererea instituțiilor abilitate de legile fiecărui stat membru, sancțiunea financiară aplicată și neachitată de cetățeanul nerezident fiscal, va fi recunoscută de către instanța de judecată din România, ori de câte ori va fi sesizată să se pronunțe pe o astfel de cerere, dacă sunt îndeplinite condițiile legii. De regulă, instanțele de judecată din țara noastră, fiind o procedură mai mult formală, constată că sunt întemeiate astfel de solicitări venite din partea autorităților statelor membre și, în consecință, recunosc spre executare sancțiunile penale financiare, inclusiv amenzile contravenționale.
Revenind, Decizia-
Astfel se face că de la adoptarea Deciziei-
Trebuie precizat faptul că s-
În legislația noastră internă, termenul european de „sancțiune financiară” a fost tradus de legiuitorul român în noțiunea de „sancțiune pecuniară”, chiar dacă reprezintă unul și același lucru din punct de vedere juridic. În categoria sancțiunilor pecuniare se includ sumele de bani, constând în cuantumul sancțiunii aplicată de instanță sau de autoritatea administrativă, dar și cheltuieli judiciare ori administrative ocazionate cu desfășurarea procedurii legale, finalizată cu hotărârea/decizia de condamnare și sancționare.
Atunci când statul emitent solicită unei instanțe din România recunoașterea sancțiunii pecuniare, judecătorul român trebuie să menționeze în dispozitivul hotărârii recunoașterea hotărârii sau deciziei străine și să aplice normele legale interne, respectiv cum se va face executarea sancțiunii. Sumele, de regulă, sunt fixate în euro, însă vor fi echivalate în lei la cursul stabilit de B.N.R. în ziua pronunțării hotărârii de recunoaștere. Legea română va fi aplicabilă în ceea ce privește executarea efectivă a sancțiunii financiare, inclusiv în cazul amenzilor penale.
Important de menționat este că banii încasați de statul de executare (de exemplu, România) se vor face venit la bugetul statului unde s-
În cazul în care România este statul solicitant, atunci veniturile se vor încasa la bugetul statului de executare (al statului membru unde s-
Numai autoritățile statului executant sunt competente să decidă cu privire la procedurile de executare și să stabilească toate măsurile legate de acestea, inclusiv temeiurile de încetare a executării. Statele membre au agreat că o sancțiune financiară impusă împotriva unei persoane juridice este executată, chiar dacă statul executant nu recunoaște principiul răspunderii penale a persoanelor juridice.
Decizia-
Dacă se stabilește că decizia se referă la fapte care nu au fost desfășurate pe teritoriul statului emitent, statul executant poate decide să reducă nivelul sancțiunii aplicate la suma maximă prevăzută pentru fapte de aceeași natură în temeiul legislației interne a statului executant, atunci când faptele cad în competența acestui stat.
Decizia-
În dreptul intern, decizia a fost transpusă în art. 234 din Legea nr. 302/2004, alin. 1, care prevede că, în cazul hotărârilor date în alte state membre, Ministerul Justiţiei, prin direcţia de specialitate, este competent să primească hotărârea şi să o transmită, în vederea punerii în executare, judecătoriei în a cărei circumscripţie îşi are domiciliul ori sediul social persoana faţă de care s-
Astfel, legiuitorul român a reglementat condițiile de punere în executare a unor sancțiuni pecuniare în cuprinsul art. 234^1 din Legea nr. 302/2004, dacă sancţiunea pecuniară constă într-
a) la plata căreia persoana fizică sau juridică a fost obligată printr-
b) reprezentând despăgubiri acordate, prin aceeaşi hotărâre executorie, părţii vătămate care nu s-
c) la plata căreia persoana fizică sau juridică a fost obligată cu titlu de cheltuieli judiciare sau administrative;
d) care trebuie să fie virată către un fond public sau al unei organizaţii de asistenţă a victimelor, la plata căreia persoana fizică sau juridică a fost obligată prin aceeaşi hotărâre executorie.
Au fost excluse punerea în executare a dispoziţiilor privind confiscarea instrumentelor sau produselor infracţiunilor și dispozițiile civile, care decurg dintr-
Rămâne de văzut dacă statele membre vor include și alte conduite contrare în categoria sancțiunilor financiare ori, dimpotrivă, vor elimina unele din ele, însă cert este că normele de trafic rutier privesc aplicarea principiului recunoașterii reciproce a sancțiunilor financiare, astfel că vom suporta rigorile legii, chiar și în perioada vacanței petrecută în statul membru european, dacă vom da dovadă de o conduită contrară legilor statului emitent.
Avocat Lăcătuș Igor
MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat
« Mergi înapoi la toate articolele.