Acoperire națională
Aria de acoperire a serviciilor juridice prestate de Moţec Ştefan – Cabinet de avocat pentru clienţii săi, respectiv a consultaţiilor juridice şi a reprezentării în faţa instanţelor de judecată, a executorilor judecătoreşti, a altor instituţii publice locale sau centrale, precum şi a partenerilor comerciali, este una naţională. În acest sens, puteţi vedea o hartă interactivă a României unde sunt evidenţiate localităţile în care am prestat în mod efectiv şi direct servicii juridice pentru clienţii noştri.
Contactează-
+40 356 179 038
Sau trimite un e-
"Ca semn al aprecierii serviciilor, cu acordul d-
"La activitatea acestui cabinet de avocatură apreciem în mod deosebit nivelul profesional, siguranţa, flexibilitatea, abordarea directă şi, de asemenea, comunicarea. Datorită acestor însuşiri acest cabinet de avocatură ne-
"Ne declarăm pe deplin mulţumiţi de colaborarea şi comunicarea cu Cabinetul de avocatură şi, de asemenea, dorim să amintim faptul că înţelegerea noastră din punct de vedere financiar a fost respectată fără alte costuri suplimentare."
"Serviciile prestate de dumneavoastră sunt de înaltă calitate şi, de asemenea, onorariile practicate sunt convenabile. Suntem cât se poate de multumiţi."
"Abordarea lor (a cabinetului) este întotdeauna una foarte profesională şi corectă. Apreciem faptul că abordează cazurile noastre direct şi îşi dau toată silinţa pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru nevoile noastre specifice."
"Fiind o societate comercială și având parteneri străini, trebuie să afirmăm că colaborare cu un asemenea cabinet de avocatură ne conferă încredere în dezvoltarea afacerilor în România. De departe, una din cele mai importante realizări a companiei noastre, datorată colaborării cu MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat, este faptul că până în acest moment nu am fost implicați în niciun litigiu, atât cu partenerii noștrii de afaceri sau angajați, cât și cu instituții publice sau terțe persoane."
"Colaborarea cu cabinetul de avocatură o evaluăm ca fiind una foarte corectă, acesta dând dovadă de standarde profesional ridicate, comunicare eficientă, dar şi de disponibilitatea de a satisface nevoile clientului, din aceste motive îl recomandăm tuturor celor care au în vedere înfiinţarea unei societăţi sau orice fel de afaceri în România."
"Serviciile juridice prestate includ: servicii juridice complete, gestionarea agendei juridice în 2006, 2007, 2008, 2009, 2010. (…) Conducerea societăţii apreciează această colaborare ca fiind una foarte pozitivă."
"În ceea ce priveşte soluţionarea problemelor, abordarea d-
"Având la bază o experienţă de mai mulţi ani cu cabinetul de avocatură Moţec Ştefan, putem să recomandăm călduros acest cabinet de avocatură societăţilor nou înfiinţate sau celor care desfăşoară deja o activitate comercială în România. (…) Serviciile prestate sunt la un nivel profesional ridicat, iar comunicarea între firma noastră şi cabinetul de avocatură se desfăşoară fără probleme, deşi societatea noastră are sediul în Oradea, iar cabinetul de avocatură în Timişoara."
Parteneri
Linkuri utile
Adresa cabinetului
Moțec Ștefan – Cabinet de avocat
Piața Victoriei, nr. 4, apt. 13,
300 006, Timișoara
Județul Timiș, România
Copyright © 2007 -
Redobândirea cetățeniei române prin instanță
Timișoara, 09.05.2023
Articolul 11 din Legea nr. 21/1991 a cetățeniei române:
(1) Persoanele care au fost cetățeni români, dar au pierdut cetățenia română din motive neimputabile lor sau cărora această cetățenie le-
În practică, de cele mai multe ori cererile de redobândire a cetățeniei române, formulate în baza dispozițiilor art. 11 din Legea nr. 21/1991 a cetățeniei române, nu sunt soluționate într-
Instanțele de judecată, constatând că se încalcă adeseori termenul rezonabil, admit acțiunile justițiabililor și dispun în sarcina Autorității Naționale pentru Cetățenie să soluționeze cererile și să comunice părților Ordinul de redobândire/respingere a cetățeniei române. Atenție, instanța de judecată nu se poate substitui autorității privind Ordinul de admitere sau de respingere a cererii de redobândire, fiind în sarcina exclusivă a ANC să constate dacă sunt îndeplinite condițiile legii pentru aprobarea cererii, sau după caz, nu sunt îndeplinite și, în consecință, să respingă cererea.
În jurisprudența lor, instanțele de judecată au efectuat analiza prevederilor legale incidente în materie, inclusiv în ceea ce privește termenele stipulate de lege cu privire la soluționarea cererilor de redobândire a cetățeniei române, totodată lămurind apărările invocate de ANC în cadrul dosarelor, respingându-
În continuare, vom menționa cu titlu exemplificativ câteva considerații ale instanțelor de judecată (Tribunalul București și Curtea de Apel București), cu privire la această problemă sensibilă și de durată, a redobândirii cetățeniei române (titularii unor astfel de cereri fiind în special cetățeni ai Republicii Moldova, dar și a altor teritorii istorice românești).
De cele mai multe ori, apărarea principală formulată de ANC în fața instanțelor de judecată (dar și în răspunsul standard trimis petenților la solicitările acestora, de urgentare a dosarelor de redobândire a cetățeniei române), constă în faptul că, după înregistrarea cererii de redobândire, Președintele Comisiei pentru cetățenie din cadrul Autorității Naționale pentru Cetățenie dispune: solicitarea de relații cu privire la îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 8 alin. 1 din Legea nr. 21/1991, la care face trimitere art. 11 din Legea cetățeniei române (în conformitate cu dispozițiile art. 16 alin. 2 lit. a) din Legea nr. 21/1991, republicată); fixarea termenului la care face trimitere art. 16 alin. 2 lit. c) din Legea nr. 21/1991. Prin aceste măsuri, ANC argumentează că își îndeplinește obligațiile legale față de petenți, respectiv că înregistrează cererile la secretariatul tehnic al Comisiei, solicită relații autorităților publice abilitate, fixează termenul la care Comisia analizează și verifică îndeplinirea condițiilor prevăzute de art. 11 raportat la art. 8 alin. 1 din Legea nr. 21/1991. Concluzionând asupra activităților întreprinse anterior chemării în judecată, Autoritatea Națională pentru Cetățenie consideră că nu există o exprimare explicită, cu exces de putere, a voinței de a nu rezolva cererea unei persoane privind redobândirea cetățeniei române. Ori, legiuitorul a ales să sancționeze doar refuzul nejustificat, iar atunci când nu există exces de putere, ANC amintește că nu poate fi reținut refuzul nejustificat de soluționare a cererii.
Potrivit dispozițiilor art. 16 alin. 2 din Legea nr. 21/1991, Președintele Comisiei pentru cetățenie, prin rezoluție, dispune: a) solicitarea de relații de la orice autorități cu privire la îndeplinirea condițiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. b) și e), ce urmează a fi comunicate Comisiei într-
c) fixarea primului termen, la care Comisia va verifica îndeplinirea condițiilor necesare acordării sau redobândirii cetățeniei române potrivit art. 11, la cel mult 5 luni de la data înregistrării cererii.
Din analiza dispozițiilor art. 16 alin. 2 din Legea nr. 21/1991, o instanță de judecată a reținut (Decizia nr. 2177 din 08.11.2021 a Curții de Apel București) că la data sesizării instanței de fond, termenul de 5 luni se împlinise, iar autoritatea pârâtă nu poate fi exonerată de răspunderea obiectivă invocând omisiunea altor autorități de a răspunde solicitărilor sale, astfel încât prejudiciul cauzat petentului să rămână în sarcina acestuia. Nu s-
Contrar susținerilor ANC, reține instanța că verificarea îndeplinirii condițiilor necesare redobândirii cetățeniei trebuie să se încadreze în termenul de 5 luni de la data înregistrării cererii, termen în care instituția recurentă are obligația de a depune toate diligențele necesare pentru rezolvarea cererii (Decizia nr. 220 din 27 ianuarie 2022 a Curții de Apel București). Chiar apreciind ca fiind corecte susținerile teoretice ale recurentului (ANC – s.n.) conform cărora existența termenului de 5 luni pentru stabilirea primului termen în vederea soluționării cererii nu exclude acordarea unor termene ulterioare, se constată că în cauză, recurentul nu a prezentat o justificare pertinentă pentru această depășire. Susținerile de ordin general potrivit cărora nu au fost primite unele din relațiile solicitate instituțiilor abilitate ale statului, sunt necesare clarificări cu privire la situația juridică a petentului, astfel că este necesară corespondența suplimentară cu instituțiile abilitate ale statului, dosarul petentului nu este complet și îi sunt solicitate acestuia acte în completare, de altfel neprobate, nu sunt apte să justifice pasivitatea autorității în condițiile în care cererea intimatului datează din 22.07.2019. De asemenea, verificând respectarea obligației de soluționare a cererii intimatului într-
În opinia noastră, subliniem că depășirea termenelor prevăzute de Legea nr. 21/1991, a duratei rezonabile, poate reprezenta o încălcare și în accepțiunea art. 10 din Convenția europeană asupra cetățeniei adoptată la Strasbourg la 6 noiembrie 1997 și ratificată de România prin Legea nr. 396/2002, potrivit căruia „fiecare stat parte trebuie să facă astfel încât să examineze într-
Așadar, persoana vătămată (cetățeanul lezat într-
MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat
Avocat Lăcătuș Igor