Acoperire națională
Aria de acoperire a serviciilor juridice prestate de Moţec Ştefan – Cabinet de avocat pentru clienţii săi, respectiv a consultaţiilor juridice şi a reprezentării în faţa instanţelor de judecată, a executorilor judecătoreşti, a altor instituţii publice locale sau centrale, precum şi a partenerilor comerciali, este una naţională. În acest sens, puteţi vedea o hartă interactivă a României unde sunt evidenţiate localităţile în care am prestat în mod efectiv şi direct servicii juridice pentru clienţii noştri.
Contactează-
+40 356 179 038
Sau trimite un e-
"Ca semn al aprecierii serviciilor, cu acordul d-
"La activitatea acestui cabinet de avocatură apreciem în mod deosebit nivelul profesional, siguranţa, flexibilitatea, abordarea directă şi, de asemenea, comunicarea. Datorită acestor însuşiri acest cabinet de avocatură ne-
"Ne declarăm pe deplin mulţumiţi de colaborarea şi comunicarea cu Cabinetul de avocatură şi, de asemenea, dorim să amintim faptul că înţelegerea noastră din punct de vedere financiar a fost respectată fără alte costuri suplimentare."
"Serviciile prestate de dumneavoastră sunt de înaltă calitate şi, de asemenea, onorariile practicate sunt convenabile. Suntem cât se poate de multumiţi."
"Abordarea lor (a cabinetului) este întotdeauna una foarte profesională şi corectă. Apreciem faptul că abordează cazurile noastre direct şi îşi dau toată silinţa pentru a găsi cea mai bună soluţie pentru nevoile noastre specifice."
"Fiind o societate comercială și având parteneri străini, trebuie să afirmăm că colaborare cu un asemenea cabinet de avocatură ne conferă încredere în dezvoltarea afacerilor în România. De departe, una din cele mai importante realizări a companiei noastre, datorată colaborării cu MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat, este faptul că până în acest moment nu am fost implicați în niciun litigiu, atât cu partenerii noștrii de afaceri sau angajați, cât și cu instituții publice sau terțe persoane."
"Colaborarea cu cabinetul de avocatură o evaluăm ca fiind una foarte corectă, acesta dând dovadă de standarde profesional ridicate, comunicare eficientă, dar şi de disponibilitatea de a satisface nevoile clientului, din aceste motive îl recomandăm tuturor celor care au în vedere înfiinţarea unei societăţi sau orice fel de afaceri în România."
"Serviciile juridice prestate includ: servicii juridice complete, gestionarea agendei juridice în 2006, 2007, 2008, 2009, 2010. (…) Conducerea societăţii apreciează această colaborare ca fiind una foarte pozitivă."
"În ceea ce priveşte soluţionarea problemelor, abordarea d-
"Având la bază o experienţă de mai mulţi ani cu cabinetul de avocatură Moţec Ştefan, putem să recomandăm călduros acest cabinet de avocatură societăţilor nou înfiinţate sau celor care desfăşoară deja o activitate comercială în România. (…) Serviciile prestate sunt la un nivel profesional ridicat, iar comunicarea între firma noastră şi cabinetul de avocatură se desfăşoară fără probleme, deşi societatea noastră are sediul în Oradea, iar cabinetul de avocatură în Timişoara."
Parteneri
Linkuri utile
Adresa cabinetului
Moțec Ștefan – Cabinet de avocat
Piața Victoriei, nr. 4, apt. 13,
300 006, Timișoara
Județul Timiș, România
Copyright © 2007 -
Modificarea legii cetățeniei române
Jurisprudență – Legea nr. 14/2025
În situațiile în care violența este exercitată de persoane apropiate – cum ar fi membri ai familiei, prieteni, vecini sau cunoștințe – victima are nevoie de un mijloc legal care să-
Prin Legea nr. 14/2025 pentru modificarea şi completarea Legii cetăţeniei române nr. 21/1991, precum şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative, publicată în Monitorul Oficial nr. 218 din 12.03.2025 – pe parcursul procesului în recurs, dispoziţiile incidente au suferit modificări, astfel:
15. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 15
(1) Cererea de acordare a cetăţeniei este înregistrată la secretariatul tehnic al Comisiei.
(2) Preşedintele Comisiei, prin rezoluţie, stabileşte termenul la care se va dezbate cererea de acordare a cetăţeniei, dispunând totodată solicitarea de relaţii de la orice autorităţi cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru acordarea cetăţeniei române.
(3) La termenul stabilit în vederea dezbaterii cererii, Comisia verifică îndeplinirea condiţiilor necesare acordării cetăţeniei, cu excepţia condiţiilor prevăzute la art. 8 alin. (1) lit. f) şi g). În cazul în care constată lipsa unor documente necesare soluţionării cererii sau atunci când apreciază ca fiind necesară prezentarea în original a unor înscrisuri depuse de către petent, potrivit prevederilor prezentei legi, Comisia solicită completarea dosarului. În cazul în care, în termen de cel mult 6 luni de la comunicarea solicitării, nu sunt transmise actele necesare, cererea se va respinge ca nesusţinută, prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, la propunerea Comisiei pentru cetăţenie.
(4) În cazul în care, în vederea soluţionării cererii, Comisia constată necesitatea audierii solicitantului pentru clarificarea unor aspecte cuprinse în cererea de acordare a cetăţeniei sau care rezultă din actele depuse de către acesta ori în cazul în care audierea este apreciată a fi necesară în vederea stabilirii îndeplinirii uneia sau mai multora dintre condiţiile pentru acordarea cetăţeniei, prevăzute de lege, dispune citarea acestuia şi stabileşte un nou termen. Citarea persoanei are loc cu cel puţin 90 de zile înainte de termenul fixat pentru audiere.
(5) Dacă, în mod nejustificat, solicitantul nu se prezintă în faţa Comisiei la termenul stabilit potrivit alin. (4), aceasta, printr-
(6) În cazul în care Comisia constată necesitatea audierii unor persoane care ar putea da informaţii utile în vederea soluţionării cererii, dispune citarea acestora, stabilind un nou termen.
(7) În cazul în care sunt întrunite condiţiile pentru acordarea cetăţeniei române, Comisia stabileşte, într-
(...)
(10) Comisia întocmeşte raportul privind verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege pentru acordarea cetăţeniei române într-
(11) Termenul prevăzut la alin. (10) va fi prelungit cu timpul necesar în mod rezonabil pentru efectuarea de către Comisie a demersurilor ce se impun în vederea stabilirii autenticităţii unor înscrisuri ori a veridicităţii unor fapte atestate de actele depuse de către solicitant, fără ca durata prelungirii să depăşească 6 luni.”
16. Articolul 15^1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 15^1
(1) Cererea de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române, formulată potrivit art. 10 sau 11, este înregistrată la secretariatul tehnic al Comisiei.
(2) Preşedintele Comisiei, prin rezoluţie, stabileşte termenul la care se va dezbate cererea de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române, dispunând totodată solicitarea de relaţii de la orice autorităţi cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege pentru acordarea sau redobândirea cetăţeniei române.
(3) La termenul stabilit în vederea dezbaterii cererii, Comisia verifică îndeplinirea condiţiilor necesare acordării sau redobândirii cetăţeniei române. În cazul în care constată lipsa unor documente necesare soluţionării cererii sau apreciază ca fiind necesară prezentarea în original a certificatelor de stare civilă sau a altor înscrisuri depuse de către petent, Comisia solicită acestuia completarea dosarului, în termen de cel mult 4 luni de la comunicarea solicitării secretariatului tehnic al Comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii ca nesusţinută. Respingerea cererii ca nesusţinută se dispune prin ordin al preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, la propunerea Comisiei.
(....)
Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
„ART. 18
(1) După examinarea cererii, Comisia va întocmi un raport în care va menţiona întrunirea condiţiilor legale pentru acordarea sau, după caz, redobândirea cetăţeniei.
(2) În cazul cererilor de acordare a cetăţeniei române formulate potrivit art. 8^1, raportul Comisiei este întocmit cu luarea în considerare a punctului de vedere prevăzut la art. 13 alin. (4).
(3) Raportul, însoţit de cererea de acordare ori de redobândire a cetăţeniei, va fi înaintat preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie."
20. La articolul 19, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
„ART. 19
(1) Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie, constatând îndeplinite condiţiile prevăzute de prezenta lege, emite într-
Ordinul de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române se comunică solicitantului, prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire, în termen de 15 zile de la data emiterii acestuia."
21. După articolul 19 se introduce un nou articol, articolul 19^1, cu următorul cuprins:
"ART. 19^1
(1) Cererile de acordare sau de redobândire a cetăţeniei române se înaintează spre analiză Comisiei pentru cetăţenie, în raport cu temeiul lor legal, în ordinea înregistrării la secretariatul tehnic al Comisiei şi se soluţionează în raport cu datele, informaţiile şi actele aflate la dosar.
(2) Prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), se soluţionează cu prioritate:
a) dosarele constituite în baza cererilor formulate în temeiul art. 10 şi 11 de persoanele care au fost cetăţeni români;
b) dosarele constituite în baza cererilor formulate de persoane apatride.
(3) Cu aprobarea preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Cetăţenie şi prin excepţie de la dispoziţiile alin. (1), pot fi soluţionate cu prioritate şi alte dosare, în cazuri temeinic justificate.
(4) Constituie cazuri temeinic justificate în înţelesul alin. (3):
a) starea gravă a sănătăţii solicitantului sau a copiilor minori pentru care se solicită acordarea cetăţeniei române, dacă situaţia este atestată de medicul curant din România al acestora, iar soluţionarea cu prioritate a cererii este de natură să se răsfrângă în mod direct şi pozitiv asupra situaţiei solicitantului sau a copiilor săi minori;
b) existenţa unor motive imperative de interes public."
Art. XIV din Legea nr. 14/2025 arată: „(1) Pentru cererile aflate în curs de soluţionare la data intrării în vigoare a prezentei legi, condiţiile de dobândire a cetăţeniei române sunt cele prevăzute de legea în vigoare la data depunerii cererii.
(2) Dispoziţiile prezentei legi privind procedura acordării cetăţeniei române sunt aplicabile şi cererilor pentru acordarea sau, după caz, redobândirea cetăţeniei române, înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Cetăţenie până la data intrării în vigoare a prezentei legi şi aflate în curs de soluţionare la această dată.”
Art. XIV din Legea nr. 14/2025 este o normă tranzitorie în sensul art. 54 din Legea nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative potrivit cu care:
„(1) Dispoziţiile tranzitorii cuprind măsurile ce se instituie cu privire la derularea raporturilor juridice născute în temeiul vechii reglementări care urmează să fie înlocuită de noul act normativ.
(2) Dispoziţiile tranzitorii trebuie să asigure, pe o perioadă determinată, corelarea celor două reglementări, astfel încât punerea în aplicare a noului act normativ să decurgă firesc şi să evite retroactivitatea acestuia sau conflictul între norme succesive.”
Acest articol XIV din Legea nr. 14/2025 este menit să reglementeze chiar evenimentul legislativ din 12.03.2025 pentru cereri înregistrate la autoritate până la data intrării în vigoare a legii şi aflate în curs de soluţionare la această dată, ceea ce este şi situaţia cererii pedinte. Dispozițiile cuprinse în chiar cuprinsul acestui articol au un câmp de acțiune temporală şi se referă la o chestiune particulară: determinarea lex temporis processus în ipoteza cererilor înregistrate la autoritatea până la data intrării în vigoare a legii şi în curs de soluţionare la această dată. Legiuitorul a vrut să supună legii noi procedurile judiciare ivite şi nefinalizate definitiv care va guverna regulile după care se va stabili conduita administrativă a ANC. Principiul aplicării imediate a legii noi este regula de drept conform căreia legea nouă se aplică, în principiu, tuturor situaţiilor juridice născute, modificate sau stinse după intrarea sa în vigoare, situaţiilor juridice în curs de constituire, modificare sau stingere, precum și efectelor viitoare ale situaţiilor juridice anterior născute sau modificate.
Cererea de redobândire a cetăţeniei române a fost înregistrată la secretariatul tehnic al Comisiei ANC la 09.05.2023 sub nr.../RD/2023. Primul termen pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor necesare redobândirii cetăţeniei române, şi anume, 03.08.2023 (rezoluție nr...) poate fi stabilit că privește şi cererea reclamantului – intimat care face obiectul dosarului nr.../RD/2023, faţă de modul de formulare al punctului 1 din rezoluție. Faptul că s-
Potrivit art. 15 alin. 10 din Legea nr. 14/2025, „(10) Comisia întocmeşte raportul privind verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de lege pentru acordarea cetăţeniei române într-
Avocat Igor Lăcătuș
Decizia civilă nr. 1389/2025 de la 29 mai 2025
CURTEA DE APEL BUCUREŞTI
SECŢIA A VIII-
MOȚEC ȘTEFAN – Cabinet de avocat